Schrijven voor het web en sociale media, 2e editie

Schrijven voor het web en sociale media, 2e editie

Uitvoering
Boek , 256 pagina's
ISBN
9789059406100
Gepubliceerd
2013
€ 24,99
niet meer leverbaar

Je hebt een eigen website. Je plaatst steeds iets nieuws, je bent actueel, je blogt en doet alles om een beetje aandacht te krijgen voor je dienst of product. Maar het lukt niet. Behalve vrienden en familie kijkt er niemand op je website. Hoe kan het beter? Je leest het in Schrijven voor het web en sociale media. De auteurs van dit boek leiden je door de wirwar van het web, zonder nonsens en zonder goeroetaal. Je leest aan het eind van ieder hoofdstuk een praktijkgeval van iemand die helemaal thuis is in het onderwerp. Tegen de tijd dat je het boek uit hebt, weet je hoe je zelf de beste teksten voor je website schrijft en hoe je met behulp van zoekmachines en sociale netwerken bezoekers naar je website trekt. Of waar je op moet letten als je iemand inhuurt om dit voor je te doen. Schrijven voor het web en sociale media is een praktisch boek voor iedereen die publiceert op het web.

Wis filter
  • Annelies Verhelst

    Annelies Verhelst (op dit moment geen actieve boeken)

    Annelies Verhelst is expert op het gebied van contentmarketing met een hele praktische insteek. In het verleden was ze onder andere redacteur bij een computerblad en freelancetekstschrijver. Naast haar werk als contentmarketeer schrijft ze graag voor...
    Verhelst V
  • Victor Peters

    Victor Peters

    Victor G.B. Peters is docent-onderzoeker ICT & Creative Technologies aan een hogeschool en geeft lectures en workshops in binnen- en buitenland. Hij heeft een reeks van ruim tachtig boeken over ICT media en internet gepubliceerd en blijft altijd zoeken...
    Peters P

Schrijven voor het web en sociale media, 2e editie

1
De toon is gezet
1.1
Over tekst
1.2
Over het web
1.3
Over techniek
1.4
Over sociale media
2
De Homo zappiëns
2.1
Verleiding
2.2
Lezer, gedraag je!
2.3
AIDA
2.4
Ken de doelgroep
2.5
De schrijver zelf
2.6
Geen onderscheid tussen web en papier
2.7
Lekker
3
Websites, webdiensten, weblogs, microblogs en meer
3.1
Blogpost
3.2
Recensie
3.3
Persbericht
3.4
Tweet
3.5
E-mail en nieuwsbrief
4
Lekker Leesbaar Nederlands
4.1
Waarom lekker?
4.2
Nalezen en proeflezen
4.3
Lekker of niet lekker
5
Slogans: kort en krachtig
5.1
Waarom een slogan of pitch?
5.2
Wat maakt een slogan goed?
5.3
De elevator pitch
5.4
Let op de taal
6
Tekstopbouw en lange tekst
6.1
Omgekeerde piramide
6.2
Haastige spoed...
6.3
Bouwstenen
6.4
Eigen stijl of eigen wijs
7
Schrijven voor weblogs
7.1
Een eigen weblog opzetten
7.2
Profiel
7.3
Persoonlijk
7.4
Reacties
7.5
Moderatie
7.6
Tags
7.7
Categorieën
7.8
Gastschrijvers
7.9
De opbouw van een artikel
8
Schrijven voor websites
8.1
Statische tekst
8.2
Advertenties
8.3
Support
8.4
FAQ
8.5
Contact
8.6
Disclaimers & privacy
8.7
Schrijftips
9
Schrijven voor sociale netwerken
9.1
Cijfers
9.2
Richtlijnen
9.3
Pinterest
9.4
Hyves
9.5
Facebook
9.6
LinkedIn
9.7
SEO
9.8
Teksten schrijven op sociale media
10
WordPress & CMS
10.1
Contentmanagementsysteem (CMS)
10.2
Joomla
10.3
WordPress
10.4
Drupal
10.5
WebsiteBaker
11
Vindbaarheid en zoekmachineoptimalisatie
11.1
Techniek
11.2
Content is koning
11.3
Webmaster Tools
11.4
Google Analytics
12
Sociale netwerken als publieksgenerator
12.1
Social marketing made easy
12.2
De doelgroep zoeken
12.3
De boodschap lekker maken
12.4
Zorgen voor content
12.5
Rapport opbouwen en onderhouden
13
Publiceren bij ‘anderen’
13.1
Basics
13.2
Links aanvragen
13.3
Beoordelingen bij artikel
13.4
Startpagina’s
13.5
Wikipedia
13.6
Fora
13.7
Publiceren bij concurrenten
Index

Meer lezen? Op onze zustersite blog.computercreatief.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met nuttige tips, trucs en andere lezenswaardigheden.

Bij Schrijven voor het web en sociale media, 2e editie hebben wij de volgende aanvullende artikelen gevonden:


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over webteksten op ComputerCreatief.nl

Relevante blogs zoeken...